Logo berkelbode.nl


Foto: LokaalLoyaal

LokaalLoyaal laat zich zien in Lochem

LOCHEM - LokaalLoyaal, de app die lokale ondernemers beter en sneller wil laten communiceren met inwoners én bezoekers van Lochem, heeft verbeteringen aangebracht en werkt de komende tijd aan de bekendheid van de app onder ondernemers, inwoners én toeristen.

De ontwikkelaars van de app zijn op donderdag 20 juli te vinden op de zomerbraderie die in de binnenstad wordt gehouden. Lochem is pilotgemeente voor LokaalLoyaal. Tijdens een bijeenkomst voor ondernemers is de werking van de app nogmaals uitgelegd en zijn nieuwe mogelijkheden gepresenteerd. Ook is afgesproken dat winkeliers vooral rond aanstaande braderieën veel berichten en aanbiedingen gaan publiceren zodat de voordelen van app voor iedereen duidelijk worden.

Social media
Om nog meer aandacht te trekken voor de berichten die op LokaalLoyaal verschijnen is een koppeling gemaakt met Facebook en Twitter van de deelnemende ondernemers. Hierdoor kunnen ondernemers volstaan met het één keer intikken en publiceren van hun berichten. Dit komt tegemoet aan de wens van velen. Verder kunnen berichten geagendeerd worden zodat ze op een rustig moment kunnen worden klaargezet voor publicatie op een later tijdstip. Het maken en publiceren van berichten op LokaalLoyaal is overigens onverminderd gemakkelijk gebleven.

In de buurt
De kracht van LokaalLoyaal is het gegeven dat uitsluitend berichten in een klein gebied rond de locatie waar de gebruiker zich bevindt worden getoond. De 'ruis' van irrelevante informatie zoals die vaak in andere apps worden getoond is niet aanwezig. Voor gebruikers van de app zijn naast de aanbiedingen van ondernemers in buurt ook de culturele agenda's van veel plaatsen in de (wijde) regio beschikbaar. Hoe groot het te doorzoeken gebied moet zijn wordt door de gebruiker bepaald.

De informatie in LokaalLoyaal is niet alleen te raadplegen via de app voor Android en iOS maar ook via de website: lokaalloyaal.nl.

Achtergrond
LokaalLoyaal is een initiatief van Christian Versloot, masterstudent Business Information Technology aan de Universiteit Twente en Lochemer Marcel Fortuin. Het idee is dat je als lokale ondernemer actief het contact met de plaatselijke consument en bezoekers moet zoeken, in de strijd tegen webwinkels en andere concurrentie. Het initiatief won onlangs een stimuleringsprijs van de provincie Overijssel.

Reageer als eerste
Meer berichten