Tycho Wuestman en Luuk Timmermans beheren het Instagram-account van de Berkelbode. Foto: eigen foto's
Tycho Wuestman en Luuk Timmermans beheren het Instagram-account van de Berkelbode. Foto: eigen foto's

Young Media Experts beheren Instagram-account Berkelbode

Algemeen

LOCHEM - De Berkelbode heeft sinds kort de beschikking over de Young Media Experts Luuk Timmermans en Tycho Wuestman. Zij nemen deel aan dit project van Stichting Welzijn Lochem waarbij jongeren en organisaties uit de gemeente aan elkaar gekoppeld worden. Om samen een antwoord te vinden op vraagstukken als: 'hoe betrek ik jongeren bij mijn organisatie?', 'hoe vind ik jonge vrijwilligers?' en 'hoe kan ik jongeren mee laten denken met onze plannen en dromen?' Aanvankelijk zou de krant verslag doen van dit project, maar door de coronacrisis kwam alles ineens in een heel ander daglicht te staan. Het verenigingsleven viel min of meer stil waardoor niet alle samenwerkingen door konden gaan. Tegelijkertijd kreeg ook deze krant te maken met de negatieve gevolgen van de crisis. Daarom werd er bij de redactie dan ook heel enthousiast gereageerd toen ze de vraag kregen of twee Young Media Experts iets voor de Berkelbode konden betekenen.

Tycho en Luuk met open armen ontvangen. De redactie wil jonge inwoners van de gemeente graag meer bij de organisatie betrekken. De jongeren hadden er al een training van het Lochemse marketing- en communicatiebureau Tetske Fikst 't op zitten toen er voor het eerst een digitale brainstorm plaatsvond. Tijdens dat videogesprek, waarbij ook jongerenwerker Jaap van Drunen aanwezig was, kwamen veel goede ideeën voorbij. Uiteindelijk werd besloten een Instagram-account op te tuigen om jongeren meer bij het nieuws te betrekken. De twee Young Media Experts hebben de account inmiddels ingericht, het eerste filmpje opgenomen en online gezet. Tijd om ze ook in de krant voor te stellen dus.






Dit bericht bekijken op Instagram









Wie zijn wij?

Een bericht gedeeld door  ???????????????????? (@berkelbode) op

Tycho
"Mijn opa en oma wezen mij op een advertentie in de krant van Stichting Jongerenwelzijn Lochem", vertelt Tycho Wuestman. "Er werd gezocht naar een ‘Social Media Expert’ en zij dachten dat ik daar wel geschikt voor zou zijn. Het leek mij een erg interessant project. Ik probeer erg maatschappelijk betrokken te zijn en dus leek bedrijven helpen een jongere doelgroep te bereiken een leuk project. In eerste instantie werden wij gekoppeld aan LTTC De Toekomst maar na de invoering van de corona maatregelen werd dit veranderd in De Berkelbode. Dit sloot beter aan bij mijn interesses aangezien ik ook meehelp bij de schoolkrant van het Staring College. Door een Instagram-pagina op te zetten hopen wij nieuws uit Lochem en omstreken toegankelijker te maken voor jongeren door middel van korte video’s. Houd dus vooral onze Instagram in de gaten!"

Luuk
Luuk Timmermans is 18 jaar en volgt de opleiding Vesteginsmanager groothandel bij het ROC Aventus in Deventer. "De reden dat ik meedoe met de groep Young media experts is, eigenlijk dat ik later in de marketing wil na deze opleiding, en ik heb er nog niet zo heel veel ervaring in. Dus dit zie ik als een mogelijkheid om te leren hoe de online marketing in een bedrijf eruitziet, hoe er gewerkt wordt en of het ook iets voor mij is wat ik ook echt leuk vind om te doen. Ik hoop daarom ook dat dit een mooi succes wordt voor ons als groepje dat we een bedrijf goed hebben kunnen helpen, maar ook dat ik persoonlijk beter ben geworden in online marketing en ook op het gebied van teamwork en communicatie."


De verrichtingen van Tycho en Luuk zijn te volgen op Instagram via @berkelbode

De groep jongeren die meedoet aan het project Young Media Experts. Foto: Pr

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant