Ilaysa in actie bij de Jumbo. Eigen foto
Ilaysa in actie bij de Jumbo. Eigen foto

Ilaysa (10) bakt voor Stichting Hartekind

Zorg

LOCHEM - Nog tot eind deze maand is Ilaysa Hebbink (10) op vrijdag en zaterdag te vinden in haar eigen verkoopstand in de Lochemse Jumbo. De leerlinge van de St. Josephschool bakt koekjes, cupcakes en taarten voor de Stichting Hartekind. Tijdens de eerste 2 dagen was de opbrengst al 350 euro.

Door Henri Bruntink

In het gezin Hebbink, met drie kinderen, wordt veel gedaan aan goede doelen. Moeder Selma probeert elke maand iets te doen. “Soms door geld over te maken, maar ook door mee te doen aan acties. Zoals bij de supermarkt iets extra’s kopen en dat schenken aan de Voedselbank.” En de kinderen doen ook elk jaar iets. Eerder werden bijvoorbeeld schoenendozen versiert voor de Edukans Foundation.

Enthousiast
Toen Ilaysa hoorde van de actie Hartekind Bakt was ze meteen enthousiast. “Ik ben gek op bakken, dus ik wilde heel graag meedoen”, vertelt ze. Een aantal supermarkten werd benaderd en Jumbo reageerde het meest positief. “Ik krijg alle verpakkingsmateriaal en de ingrediënten voor het bakken gratis. En deze maand mag ik elke vrijdag en zaterdag in de winkel staan om de spullen te verkopen.” Vooraf werden posters gemaakt en werd de actie aangekondigd op Facebook.

Het bakken op zich is een hele klus. De eerste week moest zelfs op zaterdagochtend nog worden gebakken om de bestellingen af te krijgen. Bestellen kan als Ilaysa bij de Jumbo staat en via telefoonnummer 06 14 380 494. Bestellen is nodig voor grotere hoeveelheden en voor Monchou- en slagroomtaarten. Afgelopen weekend had Ilaysa een bestelling van maar liefst 25 cupcakes. Koekjes en koeken zijn te koop zonder bestelling vooraf, maar zolang de voorraad strekt. “Vorige week waren de koekjes al helemaal uitverkocht”, vertelt Ilaysa.

Bij de Jumbo
Ze staat deze hele maand in de hal van de Jumbo, op vrijdag van 16.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 11.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur.

De opbrengst gaat naar de Stichting Hartekind die zich inzet voor het vergroten van de overlevingskansen van de ongeveer 25.000 kinderen in Nederland die een hartafwijking hebben. Van het ingezamelde geld wordt onderzoek gefinancierd. Het motto van de stichting is: ‘Kind zijn, hart nodig’. Meer informatie via: www.hartekind.nl.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant