Vlnr: locatiemanagers Claudia Kolkman en Dorinde van Bekkum, de medewerker met het langste dienstverband, een vrijwilliger die zich al het langst inzet voor Gudula, een bewoner die het langst bij Gudula woont, wethouders Wendy Goodin en Marja Eggink van de gemeente Lochem en bestuurder André Endeman van Zorggroep Sint Maarten. Foto: Guido Bogert Fotografie
Vlnr: locatiemanagers Claudia Kolkman en Dorinde van Bekkum, de medewerker met het langste dienstverband, een vrijwilliger die zich al het langst inzet voor Gudula, een bewoner die het langst bij Gudula woont, wethouders Wendy Goodin en Marja Eggink van de gemeente Lochem en bestuurder André Endeman van Zorggroep Sint Maarten. Foto: Guido Bogert Fotografie

Officiële opening woonzorgcentrum Gudula feestelijk gevierd

Zorg

LOCHEM – Donderdag 18 juni is de officiële opening van Woonzorgcentrum Gudula aan de Bosweg in Lochem gevierd. Hoewel bewoners inmiddels al enkele maanden in Gudula wonen, vormde de officiële opening, naast een blik op de toekomst, ook een terugblikmoment op de totstandkoming van het woonzorgcentrum. 

Tijdens de bijeenkomst maakten aanwezigen kennis met de nieuwe locatie en de onlangs aangelegde tuin, die inmiddels gereed is. De openingshandeling werd verricht door de medewerker met het langste dienstverband, de vrijwilliger die zich al het langst inzet voor Gudula en de bewoner die het langst bij Gudula woont. Wethouders Wendy Goodin en Marja Eggink van de gemeente Lochem, architect Henk Gersen van IAA Architecten, bestuurder André Endeman van Zorggroep Sint Maarten, de cliëntenraad en een familielid van een bewoner spraken over de waarde van een plek waar wonen, zorg en ontmoeting samenkomen.

“Vanaf het moment dat de eerste bewoners hun intrek namen, voelde Gudula als een thuis. We zijn trots op deze prachtige plek en dankbaar voor iedereen die heeft bijgedragen aan de totstandkoming ervan,” aldus locatiemanagers Claudia Kolkman en Dorinde van Bekkum.

Ontmoetingsplek
Speciaal voor bewoners, familieleden, medewerkers, vrijwilligers, buren en andere direct betrokkenen is ook aandacht besteed aan de nieuwe tuin. “De tuin is ontworpen als een plek waar bewoners kunnen genieten van groen, rust en ontmoeting. Daarmee vormt zij een waardevolle aanvulling op het woonplezier en welzijn van de bewoners.”

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant